Formule de succes pentru următorul deceniu. Companii care au învins criza
de Andrej Vizjak, Vasile Iuga
Descriere produs
Cum de au reuşit unele companii, chiar de dimensiuni mici şi mijlocii, să evite vârtejul crizei economice globale, care a înghiţit giganţi din toate industriile? Ce strategii şi formule au adoptat încât să dejoace calculele hârtiei şi să înainteze contra curentului, obţinând rate ridicate de creştere şi profitabilitate?
Cartea de faţă demonstrează, cu numeroase exemple, din România şi din regiune, dar şi de la nivel mondial, că secretul succesului se află în aplicarea unor strategii bine definite. Învingătorii crizei nu sunt neapărat companiile mari, ci cele care s-au încadrat ferm într-unul din cele patru profiluri analizate în volum: Industry Shark, Regional Hero, Local Specialist sau International Champion. Aceştia vor avea câştig de cauză şi pe termen lung, într-o competiţie tot mai dură şi într-un proces de concentrare economică tot mai accentuat.
Studiile de caz de pe piaţa locală au fost realizate de parteneri şi experţi din cadrul PwC România şi au abordat sectoare economice variate: financiar-bancar, asigurări, auto, energie, farmaceutic, retail, produse alimentare, telecomunicaţii şi utilităţi. Printre companiile analizate se numără: BRD - Groupe Société Générale, Vienna Insurance Group, Dacia - Groupe Renault, Romtelecom, Vodafone, Labormed, GDF Suez Energy, CEZ, Caroli Foods.
Este o carte esenţială pentru liderii de business din România, care au de-acum la dispoziţie un manual de strategii învingătoare şi care pot înţelege mai bine tendinţele de concentrare ale industriilor în care activează.
Umbre în vie. Conspirația menită să distrugă cel mai rafinat vin din lume. Adevărata poveste (2015) ,
Ce are asta de-a face cu mine? (2016) ,
Naziștii și drogurile. Senzații tari în al Treilea Reich (2023) ,
Frida Kahlo şi culorile dragostei (2022) ,
Federer. În căutarea perfecțiunii (2022) ,
Michael Schumacher (2014) ,
Detalii produs
Autor: Andrej Vizjak, Vasile Iuga
Traducător: Irina Cristescu, Ioana Cristescu
Titlu original: Formule uspeha za novo desetletje, na temelju analize 600 podjetij, ki so premagala krizo
ISBN: 978-973-1931-74-6
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 536
Limbă: Română
Dimensiuni: 14,5x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Publica
Opinii editoriale
Criza financiară şi economică, fără egal de la Marea Depresiune încoace, a răvăşit activitatea multor companii, mari, mijlocii şi mici, în numeroase ţări industrializate. Dacă reducerea costurilor, facută adesea în mod brutal, este aproape inevitabilă pentru supravieţuire, performanţele pe termen lung depind de mulţi alţi factori. Lucrarea elaborată de specialişti ai PwC România încearcă să desluşească forţe motrice ale succesului unor companii în aceste timpuri extraordinare, când imponderabilele sunt în creştere rapidă şi modelele cu care operăm sunt puse în dubiu. Aşa cum arată şi studiile de caz dimensiunea gigant nu garantează o performanţă superioară. Recomand această lucrare solidă celor ce urmăresc drumuri spre ieşirea din impas, către locuri mai luminoase în lumea afacerilor.
Daniel Dăianu, profesor de economie, SNSPA, fost ministru de finanţe al României