logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 56,83 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 14.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Economia identității. Cum identitatea ne influențează munca, salariile și bunăstarea

George A. Akerlof, Rachel Kranton
În stoc
PREȚ: 56,83 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 14.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Co-lecţia de economie
În anul 1995, Rachel Kranton îi scria o scrisoare viitorului laureat al premiului Nobel, George Akerlof, insistând că ultimul său...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-1931-83-8
Dimensiuni: 14,5x20 cm
Tip copertă: Hardcover

MAI MULTE DESPRE CARTE

În anul 1995, Rachel Kranton îi scria o scrisoare viitorului laureat al premiului Nobel, George Akerlof, insistând că ultimul său studiu de economie era eronat. Identitatea, susținea ea, era elementul lipsă, cel care avea să contribuie la explicarea motivului pentru care oamenii - confruntați cu aceleași circumstanțe economice - fac alegeri diferite. Acest moment a constituit începutul unei colaborări de paisprezece ani, finalizată odată cu publicarea cărții Economia identității.

Această lucrare umple un vid esențial în științele sociale, introducând în economie conceptele de identitate și normă. Opiniile oamenilor în legătură cu ceea ce e permis și ce nu, ca și pentru cine, sunt vitale în raport cu efortul depus în muncă - cât de mult muncesc, cum învață, cum își cheltuiesc banii și cum îi economisesc. Prin urmare, e posibil ca identitatea oamenilor - percepția lor asupra sinelui și asupra a ceea ce aleg să fie - să constituie cel mai important factor care le afectează viețile din punct de vedere economic. Mai mult decât atât, limitele trasate de societate asupra identității pot fi elementele care determină bunăstarea economică.

Autor: George A. Akerlof, Rachel Kranton
Traducător: Mihaela Sofonea
Data apariției: 2011
Editura: Publica
Titlu original: Identity Economics: How Our Identities Shape Our Work, Wages, and Well-Being
Pagini: 224
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
economie, nobel, muncă, bunăstare
  • George A. Akerlof - Autor
    George A. Akerlof ar fi trebuit să fie, conform tradiţiei familiei, fizician sau chimist, ca fratele sau tatăl lui. Respectă tradiţia familiei într-o singură privinţă: a fost student la Yale (ca şi fratele său, Carl), şi predă la Berkeley, având stagii şi la diverse alte instituţii de renume, ca profesor sau angajat: London School of Economics, Harvard, Federal Reserve Bank. În 1966 a scris „Piaţa de...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

Dan Ariely, autorul cărților Irațional în mod previzibil (Publica, 2010) și Iraționalitatea benefică (Publica, 2011)
Discursul economic obișnuit, orientat spre piețe și impozite, ne face adesea să uităm de forțele care ne schimbă cu adevărat și în mod semnificativ viețile. Odată cu Economia identității, ne așezăm pe veranda economică, alături de Rachel Kranton și George Akerlof, examinând ceea ce ne preocupă cel mai mult - propria noastră identitate.
Kwame Anthony Appiah, autorul cărții Ethics of Identity
Această carte uimitoare ne arată cât de multe putem învăța atunci când adăugăm instrumentele economiei la celelalte resurse intelectuale pe care le avem astăzi la dispoziție, în momentul în care ne gândim la forța identității. George Akerlof și Rachel Kranton redau rezultatele modelării tehnice, fără a copleși cititorul cu jargonul de specialitate. Rezultatul este o lucrare accesibilă, de o claritate vrednică de toată lauda.
Viviana Zelizer, autoarea cărții The Purchase of Intimacy
În Economia identității, George Akerlof și Rachel Kranton își reunesc forțele, introducând oamenii și pasiunile lor în analiza economică. Renunțând la abordările convenționale, cei doi propun o paradigmă îndrăzneață, explicând de ce și în ce fel identitatea și normele sociale determină deciziile economice. Cu vervă și spirit pătrunzător, cartea transformă perspectivele economice standard asupra organizațiilor, școlilor, discriminării de gen și a celei rasiale. Această nouă economie revelatoare deschide un viitor strălucit unei colaborări serioase între economiști și sociologi.

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus