logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 23,25 lei
-7%25 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Revista ARTA #14-15/2015 Performance în Europa de Est / Performance in East Europe

Magda Cârneci
În stoc
PREȚ: 23,25 lei
-7%25 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 07.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Numărul 14-15 / 2015 al Revistei ARTA conține portrete și portofolii de artist, expoziții în România și în străinătate,...
Vezi mai multe detalii
Titluri conţinute:
Revistă de arte vizuale
ISBN: 6425307000012
Dimensiuni: 23,5x30 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Numărul 14-15 / 2015 al Revistei ARTA conține portrete și portofolii de artist, expoziții în România și în străinătate, cronici vizuale și de carte, cât și două consistente dosare tematice care discută și problematizează arta performance în Europa de Est (coordonatoare: Ileana Pintilie) şi evenimentul Timişoara Art Encounters (coordonatoare: Sorina Jecza).

 

Dosarul Performance în Europa de Est conţine contribuţii semnate de Ileana Pintilie, Amy Bryzgel, Yuri Leiderman, Sabine Hansgen, Catherine Millet, Katarzyna Cytlak, Andrej Mircev, Klara Kemp-Welch, Laszlo Beke, Adrian Guţă, Miklos Szilard, Iulia Popovici, Maria Orosan-Telea, Marina Oprea, h.arta, Simona Dumitriu, Corina Gabriela Duma, Cosmin Paulescu, Irinel Anghel, Nastasia Louveau, Tomas Glanc, Sylvia Sasse şi Kata Krasznahorkai.

 

Timişoara Art Encounters este analizat la cald într-o serie de contribuţii semnate de Daria Ghiu, Ruxandra Demetrescu, Sorina Jecza, Rainald Schumacher, Dan Perjovschi, Ovidiu Şandor, Nathalie Hoyos, Ramona Novicov, Ioan Vultur, Robert Şerban, Maria Orosan-Telea, Sandra Demetrescu, Magda Radu, Ileana Pintilie, Cătălin Gheorghe, Horea Avram, Cătălin Lazurca, Adrian Bojenoiu, Vlad Comşa, Marius Cornea şi Ioana Mandeal.

 

În același număr mai puteți citi:

 

 – Dosare de artist

Henry Mavrodin, Ghenadie Popescu, Andor Komives, Petru Lucaci, William N. Copley văzuţi de Moni Stănilă, Ioana Gruiţă-Savu, Timea Andrea Lelik sau de către ei înşişi.

 

 – Expoziții din România

Cronici și analize critice semnate de Edith Lazar, Igor Mocanu, Irene Kanyadi şi Valentina Iancu.

 

 – Expoziții internaționale

Ada Muntean discută personala Carsten Holler de la Hayward Gallery, Charles Merewether analizează expoziţia South by Southeast de la Osage Art Foundation, în timp ce Corina L. Apostol şi Coriolan Babeţi oferă două perspective diferite asupra viziunii MoMA despre arta din Europa de Est şi America Latină. Alte recenzii şi interpretări sunt semnate de Denise Parizek, Eleonora Farina şi Lucia Popa.

 

Numărul mai cuprinde interviuri cu Marilena Preda Sânc şi Domenico de Chirico, realizate de Livian Dan, respectiv Bogdan Teodorescu; un studiu semnat de Gabriela Nicolescu, despre noile muzee contemporane, pornind de la cazul Muzeului Naţional al Ţăranului Român; cât şi o serie de cronici şi consemnări ale ultimelor apariţii editoriale, la noua rubrică a revistei, intitulată Info Art Publishing.

Cuprins extins:
Portrete de artist / Portfolios
Dialoguri / Dialogues
Dezbateri și eseuri / Debates and essays
Expoziții / Exhibitions
Ediţie îngrijită de: Magda Cârneci
Data apariției: octombrie 2015
Pagini: 188
Limba: Engleză, Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
arte vizuale, artiști români, artă românească modernă, tendinţe stilistice, artă contemporană

Opinii Editoriale

Magda Cârneci, Redactor-șef
„Performance art e vie Performance art nu a murit, cum poate credeau unii! Iată vestea bună pe care dosarul principal al acestui număr dublu din ARTA ne-o aduce. Sub nume precum happening, artă procesuală / performativă, artă situațională / contextuală, acționism, artă corporală / body art și atâtea altele, performance-ul rămâne, din anii ’60 când a izbucnit și pînă azi, poate forma cea mai directă, mai incisivă și mai tranșantă de expresie artistică a ultimelor decenii. Situată la intersecția dintre vizual, discursiv și teatral, implicând artistul în întregimea ființei lui fizice, psihice și spirituale, puse în joc în fața publicului și împreună cu acesta, performance art nu și-a epuizat resursele nici în contextul ultimilor ani, când alte forme de manifestare vizuală au părut să devină vedete. Semn al unei schimbări profunde de paradigmă estetică, arta performativă a însemnat trecerea de la conceptul tradițional al operei de artă la o mutație a interesului către arta ca procesualitate, ca eveniment artistic punctual, ca performativitate imediată și comunicare cu publicul. Performance-ul a reprezentat o formă de protest a artiștilor contra establishmentului estetic, muzeificării accelerate și consumerismului pieței de artă. Dosarul coordonat de Ileana Pintilie demonstrează aceste afirmații dar și dimensiunea de emancipare politică pe care performance-ul a avut-o în țările din Europa de Est comunistă, fascinația și teama pe care regimurile totalitare au dezvoltat-o față de această formă provocatoare de non-conformism social și artistic.   Bienala Art Encounters Dosarul coordonat de Sorina Jecza despre Bienala Art Encounters de la Timișoara, recent încheiată, pune în lumină resurgența unui oraș mare și important,în câmpul din ce în ce mai dinamic, mai competitiv, al artelor vizuale din România. Desfășurându-se în multiple locații, punând în valoare spații non-convenționale și atingând comunități umane pînă atunci prea puțin implicate în acest fel de acțiune culturală, Bienala Art Encounters a fost, sub coordonarea celor doi curatori principali – Nathalie Hoyos și Rainald Schumacher – un succes. Sub titlul „Aparență și esență”, bienala a propus nu doar o imagine concentrată a celor mai originale demersuri vizuale, individuale și de grup, din România ultimelor decenii, ci a fost și o demonstrație a capacității artiștilor români de azi de a se integra cu propria lor specificitate în circuitul artistic global.”

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus