Agresiuni, digresiuni

Costi Rogozanu
PREȚ: 4,47 lei
-7%4,81 lei
Debutul in volum al unuia dintre cei mai apreciati critici tineri, C. Rogozanu, este remarcabil, la un prim nivel, prin faptul ca ofera o...
ISBN: 973-46-0304-3

Debutul in volum al unuia dintre cei mai apreciati critici tineri, C. Rogozanu, este remarcabil, la un prim nivel, prin faptul ca ofera o structura-suport foarte bine „desenata”, in care cele opt parti ale lucrarii grupeaza tematic recenziile semnate de autor incepind cu anul 2000 in Romania literara, Observator cultural si Suplimentul de cultura. O asemenea structura dinamica permite o viziune de ansamblu asupra unor aparitii editoriale ce au marcat, intr-un fel sau altul, piata culturala din Romania in ultima vreme. Si mai remarcabila este insa unitatea acestui volum, cadrul pe care autorul il creeaza pentru fiecare dintre recenziile sale constituind liantul necesar intre textele cuprinse aici. Observatiile fine, tonul usor ironic uneori, acid alteori, pina la polemic, atentia pe care criticul o acorda detaliilor, toate acestea contribuie la o aparitie editoriala importanta care poate fi considerata si un ghid prin viata literara din ultimii ani.

Eu sint un anacronic
Gheorghe Grigurcu dixit
Revizionistul numarul unu
Sa ridem trist cu Andrei Plesu
Unora nu le place Liiceanu
Pentru cine scrie ultimul dandy?
Un fel de tribut
Critica si terapie si provocare
Poezia optzecista in stil academic
Feminism romanesc. Revelatii si dezamagiri
Tinar avint masochist
Iasiul subteran
Prozatorul roman scrie mai ales pentru critica
Data apariției: 2006
Pagini: 344
literatură română, critică literară, debut, publicistică, articole, observator cultural, românia literară, suplimentul de cultură
  • Costi Rogozanu Costi Rogozanu - Autor
    Costi Rogozanu s-a nascut la 7 noiembrie 1977. A absolvit Liceul „Unirea” din Focsani, specializarea informatica. A urmat cursurile Facultatii de Litere din cadrul Universitatii Bucuresti. Si-a obtinut licenta în 2000 cu o lucrare despre jurnalele din...

octombrie 2006, aLtitudini - Tiberiu Stamate
"C. Rogozanu e unul dintre cei mai interesanti tineri critici ai momentului. Si fiindca atributul «interesant» e ambivalent (in bine sau in rau), voi traduce. A colaborat inca din studentie la o revista finantata cu fonduri private – care devenise, cu vechea redactie, un reper in viata culturala autohtona –, Observator cultural. A incercat apoi, prin rubrica de la Romania literara si, de putin timp, prin cea de la Suplimentul de cultura, sa puna in discutie un canon literar care nu mai gasea raspuns in receptivitatea contemporana. Ba chiar a «lovit» in establishment, o miscare riscanta, dar calculata, care, in parte, i-a adus deservicii, in parte, i-a consolidat imaginea de copil teribil. Cu aceste «actiuni destabilizatoare» e asociat numele lui Rogozanu in spatiul literaturii romane actuale, pe acest palier vine si volumul sau Agresiuni, digresiuni, care contine citeva – cele cu «implicatii multiple» – dintre articolele sale. De aici merita inceputa discutia, pentru ca el e printre putinii critici din «noul val» consecventi cu ei insisi. Cititi-l!"
august 2006, Contrafort - Vasile Gârneţ
"E totusi o tensiune continua in dialogul intergenerationist. De aici se naste si agresiunea, din verdictul de tip tarot caracteristic generatiilor «mai in virsta» care interpreteaza faptele de cultura dupa criterii oculte, personale vs. pronosticul (uneori fondat, alteori nu) cvasiradical al celor tineri, grabiti, alergici la poleiala statuara, la cartile cu valoare si adevar absolut, fara drept de apel. Un lucru pare sa ramina cert: daca in digresiune agresiune nu e, nimic nu e. Ecuatie dublureversiva – un merit al cartii."
8 iulie 2006, Ziua - Ion Bogdan Lefter
"C. Rogozanu si-a asumat dintotdeauna o atitudine nonconformista, militind pentru critica dezinvolta, lipsita de inhibitii fata de «marii scriitori», in legatura cu care trebuie spus ceea ce e de spus, de la elogii si pina la critica cea mai severa, dupa cit merita fiecare nou volum de versuri ori de proza semnat de «numele grele» ale literaturii autohtone. Agresiuni, digresiuni e un volum remarcabil, deopotriva substantial si provocator. Se cuvine ca el sa fie intimpinat ca un eveniment. Nu debuteaza in fiecare zi cite un critic literar adevarat..."
4 iulie 2006, Bucureştiul Cultural - Paul Cernat
"C. Rogozanu premiaza tranzitivitatea, directetea, relaxarea fara fasoane, valorificarea decomplexata a culturii populare, umorul colocvial, firescul, lipsa de emfaza intelectualista, il irita ierarhiile, aroganta elitara. Este un jurnalist cultural cu o voce inconfundabila, profesionist si tonic. Stilul direct, mobil, degajat colocvial, cu glisaje rapide si nervoase, cu infuzii bine dozate de adrenalina, lejer experimental la nevoie, place si tine treaz interesul pentru cultura."
27 iulie 2006, Cultura - Nicoleta Sălcudeanu
"Cartea lui C. Rogozanu este o carte de rafuieli ce se citeste cu usurinta si interes, o carte nemofturoasa, directa uneori abrupt simplificatoare, dar strabatuta de filamente de tranzitivitate."
22 iunie 2006, Observator cultural - Bianca Burţa-Cernat
"In Agresiuni, digresiuni sint reunite citeva zeci de cronici, recenzii, articole de atitudine publicate in Romania literara, Observator cultural, Suplimentul de cultura, Dilema, Apostrof. Le cunoastem cu totii mai de mult. Unele au facut vilva. Nu li se poate nega o anumita savoare. Calitatea lor de capatii este atitudinea exprimata ferm, apasat, detaliu care nu poate sa nu atraga atentia, nu poate sa nu faca diferenta in conditiile in care, in general, productiunile cronicarilor au, in ultimii ani, hibe ca ininteligibilitatea, conformismul, platitudinea. Semnatura lui C. Rogozanu functioneaza ca o marca inregistrata."