PREȚ: 22,35 lei
-7%24,03 lei
Volum premiat la Concursul de Manuscrise al Uniunii Scriitorilor din Romania, editia 2012 Cartea Simonei Vasilache e un inventar al purtarilor...
ISBN: 978-973-23-2980-1
EAN-16: 978973232980

Volum premiat la Concursul de Manuscrise al Uniunii Scriitorilor din Romania, editia 2012

Cartea Simonei Vasilache e un inventar al purtarilor onorabile, in trei epoci literare. Personajul romantic, cel al vremii lui Caragiale, domnii si doamnele dintre razboaie poarta, deopotriva, blazoane si metehne sociale rasfrinte asupra locuitorilor lumilor fictive. Cit din onoarea lor, probata sau doar declarata, e realitate si cit e inchipuire, cit e semn al timpului si cit dat al firii, copie dupa natura ori exaltare si sarja sint intrebari pe care analiza critica tinteste sa le lamureasca.
Autor: Simona Vasilache
Data apariției: 2012
Pagini: 160
literatură română, istoria literaturii, epci literare, moralitate, obiceirui, onoare, analiză critică

Gabriel Dimisianu
„Simona Vasilache abordeaza cu tehnica eseului o tema care este un concept. Acela de onoare. Un concept moral cu rezonante de tot felul in istorie si in variate medii sociale, in literatura si in alte arte. Altfel intelegeau onoarea cei vechi, altfel oamenii veacului de mijloc, altfel romanticii, altfel burghezii, altfel exponentii diferitelor tranzitii. Altfel apareonoarea la Cervantes, altfel la Hugo, altfel la Caragiale, altfel la Camil Petrescu. O tema ametitoare! Citim captivati de eruditia eseistei, de ingeniozitatile ei asociative si de rasunetul actual al multora dintre reflectiile ei privitoare la moravuri si la mentalitati, aceleasi si mereu altele, prin vremuri.”
Nicolae Manolescu
"Dupa citeva pagini de consideratii sclipitoare, „calinesciene” (din Domina bona, sa spunem) si superb formulate, Simona Vasilache trece la un repertoriu de opere si de personaje dintre cele mai diferite, de la Dictionarul grotesc al lui Alecsandri la Regina ostrogotilor a lui Cosbuc, de la Ivan Turbinca la Daniil Sihastru. Ce ar fi de spus? Poate doar de citat.”