Cinstite obraze, moftangii şi domni

Cinstite obraze, moftangii şi domni

de Simona Vasilache

Titlu apărut în colecția Critică si Istorie literară la Cartea Românească

Id: #229222

Volum premiat la Concursul de Manuscrise al Uniunii Scriitorilor din Româniaediția 2012

Cartea Simonei Vasilache e un inventar al purtărilor onorabile, în trei epoci literare. Personajul romantic, cel al vremii lui Caragiale, domnii și doamnele dintre războaie poartădeopotrivă, blazoane și metehne sociale rasfrinte asupra locuitorilor lumilor fictive. Cît din onoarea lor, probată sau doar declarată, e realitate și cît e închipuirecît e semn al timpului și cît dat al firii, copie după natură ori exaltare și șarja sînt întrebări pe care analiză critică țintește  le lămurească.

Autor: Simona Vasilache

Data apariției: 2012

ISBN: 978-973-23-2980-1

EAN-16: 978973232980

Copertă: Paperback brosat

Număr pagini: 160

Editura: Cartea Românească

„Simona Vasilache abordeaza cu tehnica eseului o tema care este un concept. Acela de onoare. Un concept moral cu rezonante de tot felul in istorie si in variate medii sociale, in literatura si in alte arte. Altfel intelegeau onoarea cei vechi, altfel oamenii veacului de mijloc, altfel romanticii, altfel burghezii, altfel exponentii diferitelor tranzitii. Altfel apareonoarea la Cervantes, altfel la Hugo, altfel la Caragiale, altfel la Camil Petrescu. O tema ametitoare!

Citim captivati de eruditia eseistei, de ingeniozitatile ei asociative si de rasunetul actual al multora dintre reflectiile ei privitoare la moravuri si la mentalitati, aceleasi si mereu altele, prin vremuri.”

Gabriel Dimisianu

"Dupa citeva pagini de consideratii sclipitoare, „calinesciene” (din Domina bona, sa spunem) si superb formulate, Simona Vasilache trece la un repertoriu de opere si de personaje dintre cele mai diferite, de la Dictionarul grotesc al lui Alecsandri la Regina ostrogotilor a lui Cosbuc, de la Ivan Turbinca la Daniil Sihastru. Ce ar fi de spus? Poate doar de citat.”

Nicolae Manolescu