Dimensiuni: 13,5x20 cm
Tip copertă: Paperback

Data apariției: 2008
Pagini: 320
filologie, critică literară, curente literare, statutul literaturi, canon, istorie literară, comparatism, studii culturale
  • Paul Cornea - Autor
    Paul Cornea (n. 1924), doctor in filologie, fost cercetator la Institutul de Istorie si Teorie literara „George Calinescu”, secretar de stat in Ministerul Educatiei Nationale dupa 1990. Decan al Facultatii de Litere, Universitatea Bucuresti, intre 1990 si 1993, este si in prezent profesor asociat la aceeasi facultate. Unul dintre cei mai importanti interpreti ai fenomenului literar, autorul a numeroase lucrari in domenii precum teoria si istoria...

martie 2009, Scrisul Românesc - Gabriel Cosoveanu
"Docta, fara a fi seaca, directa, dar cu multiple si subtile amendamente, cartea lui Paul Cornea atesta faptul ca demonul teoriei poate fi un propulsor chiar agreabil, daca nu-l provoci prin dilatarea ego-ului. Pentru ca atunci pune stapinire pe tine si te transforma intr-un golem bun de ocolit, spaima a manualelor si amfiteatrelor."
28 mai 2009, Cultura - Andrei Terian
"Pentru cine nu il cunoaste pe Paul Cornea (presupunere, fireste, absurda pentru orice intelectual cit de cit interesat de critica, istorie si teorie literara), cele 23 de comunicari cuprinse in volumul Delimitari si ipoteze ar putea constitui o introducere numai buna. Regasim aici, inainte de toate, calitatile celui care a scris Originile romantismului romanesc ori Interpretare si rationalitate: un profesionist desavirsit, de o acuratete impecabila a informatiei si de o precizie aproape maniacala a expresiei; un hermeneut care conjuga exemplar „aproapele“ analizei de text cu „departele“ cadrelor istorice; o inteligenta mereu vie, care iubeste speculatia hi-tech, dar ii uraste pe speculantii de sofisme; si, nu in ultimul rind, un excelent causeur, care se pricepe sa sufle ironic colbul de pe cronicele nu foarte batrine (precum in relatarea „sarbatorii revolutionare“ din 6 septembrie 1848), dar si sa portretizeze cu acuitatea unui David Lodge vedetele umaniste ale universitatilor occidentale din ultimele decenii."
Paul Cornea
,,Intr-o ora de bilant, am socotit ca e cazul ca din numeroasele mele comunicari facute in colocvii si conferinte, de-a lungul si de-a latul lumii, sa aleg citeva care au inca ceva de spus. Fiindca, in pofida ritmului accelerat in care ne miscam si a schimbarilor bulversante de peisaj intelectual, exista in toate domeniile, inclusiv in teoria literara si in teritoriile inca putin explorate ale studiilor culturale, numeroase intrebari, controverse, ipoteze, interpretari, teorii care continua sa agite spiritele, fara ca o solutie acceptabila (caci de una definitiva e foarte rar cazul) sa se fi conturat. O a doua ratiune pentru care am alcatuit volumul de fata e ca, din varii motive, comunicarile date acum la iveala sint in cea mai mare masura necunoscute in tara. Traduse in limba romana, sper ca ele sa serveasca mai ales tinerilor, care – in starea de azi a lucrurilor – n-au nevoie, in primul rind, de liste bibliografice, ci de sugestii emulative, repere metodologice si deschideri fructuoase de orizonturi.”