logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Eugene Ionesco: teme identitare şi existenţiale

Matei Călinescu
Nascut in 1909, in Romania, dintr-un tata roman si o mama de origine franceza, Eugen Ionescu/ Eugene Ionesco si-a trait copilaria in Franta, inainte...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 973-37-1176-4
Dimensiuni: 13x21 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Nascut in 1909, in Romania, dintr-un tata roman si o mama de origine franceza, Eugen Ionescu/ Eugene Ionesco si-a trait copilaria in Franta, inainte de a se intoarce in Romania pentru studii secundare si universitare. Critic literar, poet, polemist, romancier, tinarul scriitor roman Eugen Ionescu, a carui prima limba era franceza – la fel ca si lecturile –, isi traia la modul conflictual dubla identitate culturala, simtindu-se cumva in exil in tara sa natala. Intreaga opera a lui Ionescu face sa transpara atit conflictul identitar – cultural, lingvistic, politic, religios –, cit si conflictul psihologic intre dragostea fata de mama si o profunda ambivalenta fata de tata si de tara de origine. Din aceasta complexitate rezulta o opera in care comicul si tragicul, ludicul si fantasticul oniric, scepticismul si cautarea spirituala se impletesc permanent intr-o sinteza de o mare originalitate.

Data apariției: 2006
Editura: Polirom
Pagini: 250
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
monografie, eugen ionescu, filologie
  • Matei Călinescu Matei Călinescu - Autor
    Matei Călinescu (15 iunie 1934, București – 24 iunie 2009, Bloomington, Indiana) a fost poet, prozator, eseist, critic şi teoretician literar, profesor de literatură comparată. După absolvirea Universităţii din București, Secţia engleză (1957), e...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Opinii Editoriale

decembrie 2006, Timpul - Şerban Axinte
"Cartea pare o lectura a operei lui Eugene Ionesco din perspectiva biografiei sale. Interpretarea nu se rezuma insa la corelarea dintre anumite evenimente din viaþa scriitorului romano-francez si unele aspecte, trasaturi esenþiale ale poeticii ionesciene. E mult mai mult decit atit. Matei Calinescu are mereu in vedere triho-tomia autor-opera-receptor. De la fiecare dintre aceste instanþe porneste cite o pista de analiza, care evolueaza pina la un punct independent de celelalte. Dar scopul final e strins legat de ingemanarea, complinirea unghiurilor dinspre care cercetatorul roman priveste catre scrierile lui Eugene Ionesco. Astfel, o descriere a contextului istoric funcþioneaza ca un background al celui ce-si facea apariþia intr-un mod insolit in literatura romana, pentru ca, dupa relativ puþini ani sa o paraseasca, redefinindu-se ca scriitor francez."
decembrie 2006, Apostrof - Gelu Ionescu
"Ar mai fi inca multe de spus; iata deci o carte care merita din plin o recunoastere internationala. Aparuta si la Paris intr-o varianta scurtata si mai ales la o editura cu totul obscura, autorul ii priveaza valoarea de o recunoastere internationala. Mi-ar placea ca Matei Calinescu sa intreprinda ceva pentru a corecta aceasta eroare a destinului..."
30 noiembrie 2006, Observator cultural - Catrinel Popa
"Cartea ofera cititorului roman de astazi nu numai prilejul de a intelege mai bine o opera si o biografie spirituala plasate, ambele, sub semnul exceptionalului, dar si de a reflecta, o data in plus, asupra complexelor, iluziilor si sanselor culturii noastre. «Obiectul» studiului poate predispune, el insusi, la asemenea reflectii (sa ne amintim ca, inca de pe vremea debutului bucurestean, ambitiile lui Ionescu se raportau constant la standarde universale; cit de lipsite de realism vor fi parind atunci cuvintele tina-rului scriitor care sustinea sus si tare ca, pina si a fi cel mai mare critic roman nu inseamna, in fond, decit a ramine ruda saraca a «intelighentiei» occidentale!). Daca insa «obiectul» este privit, in plus, dintr-un unghi bine ales, cum se intimpla in cazul demonstratiei de fata, axata, in esenta, pe explorarea substratului confesiv al operei dramaturgului francez, reflectia nu poate ocoli aportul unor factori complecsi si ascunsi la conturarea «figurii spiritului creator»."

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus