Fotografie de grup cu scriitoare uitate: proza feminină interbelică

Bianca Burţa-Cernat
Polemica in raport cu tendintele de enclavizare a asa-numitei ,,literaturi feminine”, cu prejudecatile sexiste, dar si cu „feminismul...
ISBN: 978-973-23-2946-7
Dimensiuni: 15x23,5 cm

Polemica in raport cu tendintele de enclavizare a asa-numitei ,,literaturi feminine”, cu prejudecatile sexiste, dar si cu „feminismul diferentei”, cartea isi propune sa integreze in metabolismul socioestetic al literaturii romane o dimensiune marginalizata – literatura autoarelor –, fara sa o supraliciteze. Cercetarea focalizeaza asupra perioadei de maxima afirmare a femeilor-scriitoare, asupra contextelor si conditiilor care au facut-o posibila. Nu intimplator, intrucit literatura este un important indice al emanciparii femeii in societatea romaneasca a epocii.

Premiul „Tinarul critic literar al anului 2011” al Galei Tinerilor Scriitori/ Cartea de poezie, 2011
Pagini: 336
literatură română, critică literară, istoria literaturii, literatură feminină, scriitoare, periaoda interbelică, emanicipare
  • Bianca Burţa-Cernat - Autor
    Bianca Burţa-Cernat (n. 13 aprilie 1979, Cimpulung-Muscel) a absolvit Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti, la sectia Romana-Franceza (2002), si Masteratul de Literatura romana contemporana, in cadrul aceleiasi facultati (2003). Este doctor in Filologie (2011) cu distinctia summa cum laude − titlu acordat in urma sustinerii unei teze intitulate Afirmarea Scriitoarei in literatura romana. Proza feminina interbelica. Din 2004...

Elena Zaharia-Filipaş
"Putine teze de doctorat mi-au oferit satisfactii intelectuale la fel ca teza de fata, remarcabila din toate punctele de vedere. Bianca Burta-Cernat are talent critic, iar pe parcursul elaborarii tezei, scriind cu asiduitate si forta cronica literara, si-a facut un stil si un nume in critica literara tinara. Cel mai potrivit elogiu ce i-l pot face este de a o evalua dincolo de dihotomia masculin-feminin.”
Nicolae Mecu
"Cu totul remarcabila este independenta de opinie a autoarei fata de judecati de existenta sau de valoare emanate de nume de autoritate. Disocierile sale, indicind curaj, deci sentimentul soliditatii propriului punct de vedere, cresc indicele de originalitate al unei lucrari care aduce, atit sub raport istorico-literar, cit si sub cel al exegezei textelor, contributii de care va trebui sa se tina seama de acum incolo, cind se va vorbi de literatura feminina in genere si de cea romana interbelica in particular.”
Cornel Ungureanu
"Expresivitatea scrisului Biancai Burta-Cernat incepe de la nivelul titlului si se manifesta pe parcursul analizelor. Avintul polemic al autoarei se bazeaza pe intinsul documentar propus, dar si pe un pragmatism demn de a fi subliniat. Autoarea trece prin colectiile de ziare, reviste, printre seriile de carti care au definit si definesc un timp al culturii. Se misca dezinvolt in situatiile care reclama fixarea/definirea unui context istoric. Tine cont, precum putini istorici literari de azi, de particularitatile contextului. De aici trasaturile polemice ale lucrarii. Definita (si) printr-o vie, foarte vizibila prezenta in actualitatea literaturii, critic de performanta, Bianca Burta-Cernat sesizeaza, cu o energie recuperatoare ce trebuie consemnata, impasurile globalizarii si capcanele actualitatii culturale.”