Ion Manolescu
PREȚ: 17,87 lei
-7%19,22 lei
Colecții/Serii: Performa
Premiul Salonului Internaţional al Benzii Desenate, ediţia a XXI-a, Constanţa, 2011 - premiu acordat de Asociaţia Bedefililor din Romania şi...
ISBN: 978-973-23-2930-6

Premiul Salonului Internaţional al Benzii Desenate, ediţia a XXI-a, Constanţa, 2011 - premiu acordat de Asociaţia Bedefililor din Romania şi Alliance Francaise de Constanta pentru volum, precum si pentru contributia deosebita a autorului la promovarea benzii desenate din Romania

Volumul cuprinde articole de istorie literara, cronici si studii de teorie literara si culturala grupate sub semnul culturii de consum si al noului canon constituit in a doua jumatate a secolului 20.

Amatorii de pariuri culturale vor gasi in Benzile desenate si canonul postmodern nu numai schita imprevizibila si deseori fluctuanta a fenomenului literar autohton actual, dar si pronosticurile autorului, aflat in primele rinduri ale avangardei culturale contemporane.

Cartea adreseaza citeva provocari intelectuale diferitelor categorii de cititori: „Publicului nespecializat, ii expune o radiografie a amestecului de genuri care il asalteaza de pe tarabe, din vitrinele librariilor sau din pixelii ecranului televizorului. Istoricilor si criticilor literari, le sugereaza ca disciplina / profesia lor nu mai inseamna astazi, la inceputul secolului 21, stricta analiza literara a unei carţi sau a unei epoci. Profesorilor, studenţilor si elevilor susţinatori ai specializarii fixe, le ofera o alternativa la opţiunea didactica istoricista (necesara, dar mecanica si incompleta), prin recursul la instrumentele teoriei interdisciplinare. In fine, teoreticienilor literari, le intareste convingerea ca textul si imaginea au devenit, in noua asezare postmoderna a valorilor, actori nedesparţiţi ai scenei culturale.” (autorul)

Imagini ale culturii populare
Benzi desenate & desene animate
Noul canon
Cronici postmoderne
Pagini: 264
benzi desenate, eseu, studiu, teorie literară, istoria literaturii, fenomen literar, avangardă culturală, artă contemporană, postmodernism
  • Ion Manolescu - Autor
    Prozator, de asemenea, eseist. Ion Manolescu s-a nascut la 15 aprilie 1968 in Bucuresti. A absolvit in 1991 Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti. Este doctor in filologie al aceleiasi universitati (2001). In prezent autorul este lector universitar la Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti. A fost redactor la revista Vineri, supliment cultural al revistei Dilema. In perioada studentiei a frecventat cenaclul Junimea al Universitatii din...

Ion Manolescu
"Prin zonele de interes pe care le valorifica, Benzile desenate si canonul postmodern incearca sa acopere gusturi, asteptari si niveluri de receptare nuanţate: cronici de intimpinare ale unor bestseller-uri romanesti si universale, articole de teoria imaginii (aplicate benzii desenate, desenului animat sau videoclipului), studii de istoria literaturii (vizind redefinirea noţiunii si o reevaluare a cimpului cultural autohton), manifeste si articole programatice (in care sint demontate o parte dintre prejudecaţile sistemului critic romanesc, inainte si dupa 1989). Prin contactul intre propriile sisteme de valori si cele care se degaja din manuale, dicţionare, antologii, istorii sau monografii, cititorii volumului pot ei insisi ilustra o perspectiva culturala alternativa. O perspectiva in care valorile estetice si cele sociologice coexista, iar autorii si operele relevante ale celor doua circuite (acum reunite) nu se mai exclud reciproc: Calinescu si Tolkien,Amintiri din copilarie si Beavis & Butt-Head, Patapievici si C. Arnal. Amatorii de pariuri culturale vor gasi in Benzile desenate si canonul postmodern nu numai schiţa imprevizibila si deseori fluctuanta a fenomenului literar autohton dupa 1989, dar si pronosticurile autorului, cu gradul lor de realizare sau esec (aparute iniţial in reviste culturale autohtone si intr-un volum de popularizare a literaturii romane in SUA, articolele si studiile din aceasta carte sint republicate cu citeva minime revizuiri si completari)"