Descriere produs
Acest microeseu, redactat la persoana a doua singular, încearcă să capteze - cu mijloacele filozofiei, ale moraliştilor, dar şi ale cercetătorului de literatură comparată - sentimentul difuz al celui care nu se simte în largul său în locul pe care îl ocupă în societate. Impostura are, în acest caz, cu totul alt sens decât cel cunoscut: nu e vorba de o persoană care s-a dat drept alta, cu bună ştiinţă, ci de omul care se îndoieşte de propria identitate. Autoarea distinge un alt sens, mai subtil, strâns legat de o anumită realitate psihologică. Propune o tipologie, în genul moraliştilor de odinioară, pe care o ilustrează cu exemple din literatură, cinematografie, filozofie etc.
Un anume domn Piekielny (2023) ,
Marele vestiar (2023) ,
Detalii produs
Titlu original: Le sentiment d’imposture
ISBN: 978-973-124-227-9
Copertă: Paperback
Număr pagini: 144
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 120g/m
Editura: Art
Teme: identitate, societate
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Biografii, memorialistică, publicistică și eseuri >> Cărți Publicistică, eseu
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Științe umaniste >> Cărți Filosofie
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Științe umaniste >> Cărți Litere și filologie
Speciale >> Chilipir
Speciale >> Cărți sub 10 lei
Din blogul Cartepedia
,,Autoarea face distincție între impostor și impostor. Ce îi diferențiază pe cei doi, în afară de scrisul în italice, este interiorizarea. Impostorul înșală deliberat oameni. Impostorul simte că nu-și m......“
citește mai mult