Rotonda plopilor aprinşi. De dincolo de ape
de Valeriu Anania
Titlu apărut în colecția Seria de autor Valeriu Anania la Polirom
Descriere produs
Volumul reunește două texte: „Rotonda plopilor aprinși”, în care autorul evocă diferite personalități culturale pe care le-a cunoscut și de care a fost apropiat într-o epoca sau altă a vieții, de la Tudor Arghezi și Gala Galaction la V. Voiculescu, Lucian Blaga sau Marin Preda, și „De dincolo de ape”, ce include jurnalul american al autorului din decembrie 1969 pînă în decembrie 1970. Acestora li se adaugă pagini inedite de memorialistică.
Detalii produs
Autor: Valeriu Anania
ISBN: 978-973-46-1513-1
Copertă: Hardcover
Număr pagini: 304
Limbă: Română
Dimensiuni: 16x23,5 cm
Hârtie: 120g/m
Editura: Polirom
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Biografii, memorialistică, publicistică și eseuri >> Cărți Memorii și jurnale
Opinii editoriale
"In privinta „nasilor” sai teatrali, a celora care i-au calauzit stilul, Anania relateaza in aceeasi Rotonda plopilor aprinsi ca tehnica zisa a constructiei „o invatasem mult mai mult de la Schiller si Caragiale”, la care s-a adaugat „abundenta metaforica a lui Blaga”, „vitalitatea caracterelor” si „vigoarea limbajului dramatic”, de la Ion Luca. Bartolomeu Anania e modest si atunci cind releva sursele de formare ca autodidact, condeiul sau fiind vizitat de muze.
Carisma parintelui Anania razbate involuntar si din textele sale teatrale. Acestea i-au pastrat umbra, marturie postuma a fortei spirituale a celui ce le-a asezat in pagina."
"Valeriu Anania nu este nicidecum tipul memorialistului egocentric, obsedat sa-i foloseasca pe ceilalti exclusiv pentru etalarile sale megalomane. Nu este, fireste, nici tipul salonard, al memoriei de cafenea ce aluvioneaza zvonuri si cancanuri... Inainte de a fi un tandru, subtil, generos, dar sagace observator al celui pe care si-a propus sa-l «picteze», el este un mester al ramei. Inainte de-a va lasa absorbiti de tablou, de fizionomiile, atitudinea, biografiile, scenele si personajele de epoca, priviti, va rog, cu atentie lucratura ramei. Nu doar miezul fiintei din portret, ci si pozitionarea pictorului fata de subiect, plus lucratura, calitatea incadrarii... Mina de parinte, mina de maestru!”
Dan C. Mihăilescu