Autor: Nicolae Steinhardt

Ediţie îngrijită de: George Ardeleanu, Virgil Bulat

Prefaţator: George Ardeleanu

ISBN: 978-973-46-1895-8

Copertă: Hardcover

Număr pagini: 240

"[Reeditarea de fata] ... contribuie la mai buna cunoastere a universului intelectual al lui N. Steinhardt, caruia viata monahala nu i-a anesteziat placerea de a cotrobai prin „pivnitele” cartilor autorilor romani si straini si, cu atit mai putin, nu l-a impiedicat sa ramina un scriitor care, desi low profile in raport cu valoarea sa, participa activ la viata literara. (…) Toate acestea nu tin de preocuparea serafica pentru cultura a unui schimnic rupt de lume, ci de o prezenta devotata si insistenta in viata literara."

27 ianuarie 2012, România literară nr. 4 - Răzvan Voncu

"Multora ar putea sa le para bizara, daca nu eretica, aceasta imposibila lejeritate a monahului Steinhardt. Este firesc sa ne intrebam daca aceasta atitudine, in anul de gratie 1982, nu contine si un mesaj politic. Nu cumva prin poezia lui Bogza din tinerete Steinhardt atragea atentia asupra unui model de revolta, de ostentatie (chiar daca de semn schimbat) intr-un sistem paralizat de conformism, de lasitate si masificare? (Nu intimplator Steinhardt avea sa-si defineasca eseul ca pe un fel de «Poem invectiva».)”

George Ardeleanu

"Poezia lui Geo Bogza a ramas fara intrerupere tributara conceptiilor, avinturilor si manierelor unui deceniu de cultura si gindire in care predominante au fost setea de intimplari si bucuria de a trai, exaltarea aceea fara seaman si pereche (cu exceptia Renasterii) in prezenta aventurii omenesti, in prezenta darului fara pret facut speciei noastre: dreptul de a participa din plin la rostirea si existentializarea verbului a fi, cu toate consecintele si implicatiile sale, in prezenta norocului extraordinar harazit noua: capacitatea de a ne lasa incintati si surprinsi, de a ne uimi si extazia (sau si infiora) in prezenta universului, lumii, oamenilor, frumusetii, misterelor, posibilitatilor, varietatilor, infinitelor complexitati si coplesitoarelor desfasurari ale istoriei generale ori si psiho-dramelor particulare. ”

N. Steinhardt
Nicolae Steinhardt
Nicolae Steinhardt