Surprinzător, am citit foarte repede cartea lui Brad Stone, deși are peste 400 de pagini. Însă viața lui Jeff Bezos și crearea celei mai mari librării on-line te pot ține aproape de volum până la miezul nopții. Și nu doar pe cei care lucrează în industria librăriilor sau în comerțul on-line!
Astăzi Amazonul nu e doar o librărie on-line cu depozitul într-un garaj – așa cum a început povestea uneia dintre cele mai mari afaceri ale sfârșitului de secol. Jeff Bezos e un tip genial, asta nu o poate nega nimeni. Și-a creat siteul Amazon atunci când internetul era doar un moft al obsedaților în programare. Ai spune că aproape a furat startul în comparație cu ceilalți competitori. A început cu vânzarea de cărți – inteligent, agresiv, profitând de minusurile marilor lanțuri de librării. Creșterea în vânzări și istoria Amazonului aproape coincid cu istoria internetului și, mai ales, cu istoria comerțului on-line. Amazon a început cu cărți și a continuat cu diverse produse: îmbrăcăminte, bijuterii, electronice, servicii, ajungând astăzi la un volum de produse vândute de neimaginat pentru anii ’90.
Dacă citești biografia lui Brad Stone, vei observa cu ușurință că Amazonul nu e doar un site de succes în spatele căruia se adună orele e muncă cu nemiluita, norocul, șansa și ideile geniale. E și povestea unei afaceri agresive, jucând la limita legii, profitând de orice chichiță legislativă, dar mai ales de puterea sa de monopol în vânzări. Brad Stone scrie despre lucrurile bune din spatele afacerii Amazon, dar și despre lucrurile rele. Dacă citești volumul publicat de Publica, cred că îți poți face o idee mai sănătoasă despre cum a avut și are succes Amazon și despre viitorul afacerii on-line în zilele noastre.